Cieľom projektu ES NSK bolo vybudovanie integrovaného informačného systému na Úrade Nitrianskeho samosprávneho kraja. Nasadenie informačného systému prinieslo zefektívnenie poskytovaných služieb a zvýšenie komfortu občanov a podnikateľov pri vybavovaní úradných záležitostí tým, že si ich môžu vybaviť z pohodlia domova vtedy, keď im to vyhovuje.
Projekt sme odštartovali v marci 2012 a úspešne odovzdali do prevádzky v októbri 2015. V súčasnosti beží podpora udržateľnosti projektu.
Zadávateľ: NSK – Nitriansky samosprávny kraj
-
Zadanie a jeho výzvy
NSK poskytuje obyvateľom a podnikateľom široké portfólio služieb, ktoré v mnohých prípadoch vyžadujú osobnú prítomnosť na pracovisku úradu. Navyše, kvôli zložitosti procesov a potrebných vstupov v rámci vybavovaných žiadostí, sú návštevy opakované, čo zaťažuje pracovníkov úradu aj prijímateľa služby. S ohľadom na dlhšie trvanie spracovania papierových žiadostí sa tým navyše vytvára priestor pre vznik chýb a neaktuálnosť údajov.
Túto situáciu má vyriešiť vysoko-dostupný systém pokrývajúci agendy vedené v papierovej podobe, ktoré sú zachytávané v izolovaných systémoch.
Špecifickými cieľmi projektu sú:
- Integrácia služby regionálnej samosprávy do celkového systému eGovermmentu
- Poskytovanie elektronických služieb v súlade s potrebami občanov Nitrianskeho samosprávneho kraja
- Zvýšenie dostupnosti služieb regionálnej samosprávy v elektronickej forme širšiemu okruhu obyvateľov kraja bez časového a priestorového obmedzenia
- Zefektívnenie a zrýchlenie činnosti úradu
-
Postup
Prístup k projektu vychádzal z princípov a zásad metodiky Prince2, ktoré umožnili zohľadniť špecifické požiadavky Zadávateľa. Navrhovaná architektúra systému podporuje využívanie centrálnych a spoločných modulov a je stavaná hlavne na princípoch SOA, kde každý komponent plní jasne definovanú rolu a tieto komponenty si navzájom poskytujú služby. Riešenie projektu bolo navrhnuté a vytvorené na produktoch Microsoft v podobe troch nezávislých prostredí (testovacie, školiace a produkčné prostredie). S ohľadom na potrebu vysokej dostupnosti systém využíva dve dátové centrá.
V rámci projektu boli vybudované nasledujúce moduly:
- Webový portál VÚC
- Infomodul
- CMS
- Elektronická podateľňa
- Elektronické formuláre
- GIS front-end
- Procesná integrácia (integračný informačný systém, bpm a wfm)
- Správa dokumentov-dms
- Systém pre zastupiteľstvo
- Registratúra
- Riadenie podaní
- Lokálne registre
- Operatívne dátové úložiská
- GIS back-office
- Interný reporting
- Identity and access management – IAM
- Informačné systémy úsekov správy
-
Výsledok - prínosy riešenia
Nami dodané riešenie umožnilo systematické využívanie procesov a dát v rámci celého NSK, čo prispelo k rastu efektivity činnosti úradu i vyššej spokojnosti klientov.
68 elektronických služieb, ktoré je možné využiť v ktoromkoľvek čase z pohodlia domova
Zrýchlenie procesu vybavovania žiadostí občanov a podnikateľov
Zvýšenie efektívnosti činnosti úradu, zníženie časového a finančného zaťaženia občanov
Odbúranie administratívnej záťaže vďaka prepojenosti informačných systémov
Systém je od svojho uvedenia do produkčnej prevádzky priebežne podporovaný a pravidelne aktualizovaný.
Dodané služby