Politika IMS v spoločnosti
MICROCOMP - Computersystém s r. o.
Spoločnosť MICROCOMP – Computersystém s r.o. so sídlom v Nitre sa rozhodla pre zavedenie integrovaného manažérskeho systému ako jednu z hlavných aktivít na plnenie cieľov, rozvoj a rast nielen našej spoločnosti, ale aj našich zamestnancov a spokojnosti našich zákazníkov, nevynímajúc ani predchádzaniu negatívnych dopadov na naše životné prostredie a vytváraniu vhodných a zravotne bezpečných pracovných podmienok so zameraním na prevenciu pracovných úrazov ,poškodzovaniu zdravia a chorobám z povolania.
Hlavnou činnosťou spoločnosti MICROCOMP – Computersystém s r. o. je:
Vývoj, predaj, implementácia, podpora a servis informačných technológií, projektové riadenie, hardvérové, softvérové a komunikačné riešenia.
Politika IMS spoločnosti MICROCOMP – Computersystém s r. o. vychádza z nasledovných princípov:
- Implementovať integrovaný systém manažérstva v súlade s ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001, ISO/IEC 20000-1, ISO 22301, ISO/IEC 25000 a ISO 45001.
- Využívanie a trvalé zlepšovanie IMS pri poskytovaní služieb vo vzťahu k hlavnej činnosti spoločnosti so zameraním na potreby zákazníkov, ochrany životného prostredia, ochrany zdravia pri práci zamestnancov, informačnej bezpečnosti, kontinuity podnikania a plnenia nastavenej úrovne poskytovaných služieb.
- Zvyšovanie spokojnosti zákazníkov realizáciou plnenia ich požiadaviek v nadväznosti na stanovené ciele spoločnosti a nastavenej úrovne poskytovaných služieb.
- Dosahovanie vyššej kompetentnosti a profesionality svojich zamestnancov, stanovením vhodných cieľov pre ich vzdelávanie a osobnostný rast.
- Pravidelné monitorovanie plnenia úrovne poskytovaných služieb, bezpečnosti informačných systémov a aktív spoločnosti s cieľom predchádzať možným rizikám alebo ich úplne eliminovať.
- Zmeny v IMS sú preskúmavané a schvaľované riadeným spôsobom tak, aby sa zabránilo nejasnému definovaniu rozsahu požadovanej zmeny a tým aj možnej straty dostupnosti, kontinuity podnikania a kvality poskytovaných služieb.
V systéme manažérstva kvality:
- Zlepšovanie kvality poskytovaných služieb a zvyšovanie spokojnosti zákazníkov.
- Zlepšovanie procesov na dosiahnutie cieľov a rozvoj spoločnosti.
V systéme environmentálneho manažérstva:
- Zaväzuje sa plánovať, riadiť všetky svoje vstupy a výstupy, pracovať na trvalom zlepšovaní daných aspektov s ohľadom na zabezpečenie ochrany životného prostredia, dodržiavaním záväzných požiadaviek, minimalizovaním a prevenciou negatívnych vplyvov na životné prostredie, znižovaním produkcie odpadov, ich následným triedením a recykláciou, šetrením energie a surovín.
V systéme manažérstva informačnej bezpečnosti:
- Dôvernosť, dostupnosť a integritu pre – všetky informácie potrebné na realizáciu aktivít spoločnosti.
- Súlad s legislatívnymi a zmluvnými požiadavkami, a požiadavkami štandardu ISO/IEC 27001.
- Implementovať primerané a potrebné opatrenia zamerané na efektívnosť riadenia identifikovaných rizík.
V systéme manažérstva služieb:
- Nasadzovanie nových alebo zmenených služieb musí mať jasné postupy implementácie.
- Evidencia a informácie o stave a type konfiguračných položiek v rámci poskytovanej služby tvoria srdce systému manažmentu služieb.
V systéme manažmentu softvérového inžinierstva:
- Rozšírenie ponuky systémových a softvérových produktov pomocou využívania metodológie SQuaRE.
- Zlepšovanie kvality dát a používania produktov dodržiavaním modelu kvality SQuaRE.
- Aplikovať prvky modelu pri poskytovaní činností a služieb od dizajnu a návrhu až po implementáciu a integráciu informačných systémov s viacvrstvovou architektúrou.
V systéme bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci:
- Zabezpečenie vhodných podmienok pre prácu, predchádzanie úrazovosti na pracovisku dostatočným vybavením a jeho následným pravidelným udržiavaním.
- Dodržiavanie a plnenie aplikovaných právnych a iných požiadaviek vzťahujúcich sa na oblasť BOZP.
- Zabezpečiť dostatočné vzdelávanie zamestnancov, s dôrazom kladeným na ich oboznámenie sa s možnými aspektmi, rizikami a hrozbami, a tiež riešenie havarijných situácií.
- Otvorene komunikovať so všetkými zainteresovanými stranami a poskytovať im informácie k pochopeniu politiky, prijatých cieľov a výsledkov realizácie programov v oblasti BOZP.
V systéme manažérstva kontinuity podnikania:
- Súlad s legislatívnymi a zmluvnými požiadavkami, a požiadavkami štandardu ISO 22301.
- Trvalo zlepšovať procesy systému manažérstva kontinuity podnikania.
V Nitre, apríl 2024
Mgr. Jozef Gál, konateľ