Cieľom projektu bolo vybudovanie integrovaného informačného systému mesta Nitra, ktorým sa skvalitní poskytovanie služieb občanom a komunikácia zastupiteľstva, poslancov a mesta. Pre občanov prinieslo nasadenie informačného systému zefektívnenie poskytovaných služieb a zvýšenie komfortu pri vybavovaní úradných záležitostí tým, že si ich môžu vybaviť z pohodlia domova či kancelárie vtedy, keď im to vyhovuje a to aj cez víkend.
Projekt sme odštartovali v auguste 2014 a úspešne odovzdali v decembri 2015. Podpora trvala do konca roku 2020.
Zadávateľ: Mesto Nitra
-
Zadanie a jeho výzvy
Mesto Nitra má zabezpečovať prevádzkovanie informačných systémov nielen pre seba, ale aj pre organizácie vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti. Z dôvodu rastúceho množstva požiadaviek zo strany občanov, podnikateľov a s tým súvisiacou potrebou rýchlej výmeny informácií už nie sú aktuálne využívané aplikácie postačujúce.
Túto situáciu má vyriešiť vysoko dostupný systém pokrývajúci agendy vedené v papierovej podobe, ktoré sú zachytávané v izolovaných systémoch.
Špecifickými cieľmi projektu sú:
- Integrácia služieb mesta do celkového systému eGovermmentu
- Poskytovanie elektronických služieb v súlade s potrebami občanov a podnikateľov mesta
- Zvýšenie dostupnosti služieb v elektronickej forme širšiemu okruhu obyvateľov bez časového a priestorového obmedzenia
- Zefektívnenie a zrýchlenie činnosti mestského úradu
-
Postup
Projekt bol rozdelený do troch fáz, ktoré boli rozplánované na 16 mesiacov. Výstupom prvej fázy realizácie projektu bolo:
- Vytvorenie návrhu základného právneho rámca, t. j. návrh na implementáciu potrebných legislatívnych zmien
- Procesná analýza súčasného stavu
- Detailný návrh budúcich procesov nového IS
- Detailný návrh modulov
- Detailný návrh na prepojenie s externými ISVS
Výstupom druhej fázy projektu bolo:
- Vytvorenie a nasadenie softvérového riešenia
- Komunikačné prepojenie s relevantnými systémami verejnej správy, ako aj komunikačné prepojenie medzi komponentami navrhovaného IS
Výstupom tretej a záverečnej fázy projektu bolo:
- Testovanie riešenia a jeho uvedenie do produkčnej prevádzky
- Sprístupnenie elektronických služieb občanom a podnikateľom mesta
Výsledný systém pozostáva z nasledovných komponentov:
- Front-office systémy – systémy určené na sprostredkovanie kontaktu s verejnosťou na zabezpečenie eGovernment služieb (Portál mesta a Info Modul, Elektronická podateľňa, Elektronické formuláre, GIS Front-Office, Mobilné aplikácie)
- Mid-office systémy – systémy a komponenty IS (CSM, Procesná integrácia, DMS – správa dokumentov, Riadenie podaní, Lokálne IaM)
- Back-office systémy – systémy a komponenty spracovania eGovernment služieb a podporné systémy na zabezpečenie elektronického spracovania požiadaviek na eGovernment služby (GIS Back-Office, Systém pre zastupiteľstvo, Registratúra, Lokálne registre, Interný reporting, IS úsekovej správy, Operatívne dátové úložiská)
- Externé systémy a registre – systémy externých informačných systémov verejnej správy a registrov, na ktoré sa navrhovaný systém bude integrovať
-
Výsledok - prínosy nového riešenia
Nami dodané riešenie umožnilo systematické využívanie procesov a dát v rámci celého mesta, čo pozitívne ovplyvnilo efektivitu mestského úradu a spokojnosť občanov a podnikateľov.
154 elektronických služieb
Zefektívnenie fungovania mesta
Možnosť vybaviť rôzne životné situácie z pohodlia domova alebo kancelárie bez zdĺhavého čakania na úrade
Ochrana životného prostredia a finančná úspora vďaka obmedzeniu potreby tlače
Systém bol od svojho uvedenia do produkčnej prevádzky až do skončenia udržateľnosti projektu priebežne podporovaný a pravidelne aktualizovaný.
Dodané služby